۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۹

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

نخستین خودروی بالابر آتش‌نشانی به ناوگان عملیاتی بوشهر اضافه شد

نخستین خودروی بالابر آتش‌نشانی به ناوگان عملیاتی بوشهر اضافه شد

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نخستین دستگاه خودرو بالابر آتش‌نشانی (نردبان تلسکوپی) به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی‌نسب صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به الحاق نخستین دستگاه خودرو بالابر آتش‌نشانی (نردبان تلسکوپی) به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر، اظهار کرد: توان پمپ این خودرو یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر دقیقه است که با نردبان ۳۲ متری، قابلیت مهمی برای اطفای حریق در ارتفاع محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این خودرو در شرایط اضطرار، قابلیت عملیات اطفای حریق برای شناورهای پهلو گرفته در اسکله و ساختمان‌های مرتفع را داراست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: خودرو آتش‌نشانی نردبان تلسکوپی یک باکس با ظرفیت گنجایش چهار نفر آتش‌نشان دارد که این مهم می‌تواند سرعت مهار آتش را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: این خودرو برای بندر بوشهر پیش‌بینی شده، ولی با این حال در صورت نیاز در سایر بنادر استان بوشهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت ایمن بنادر در گرو تجهیزات و امکانات کامل است، افزود: در این راستا به تجهیز بنادر استان در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای معطوف شده است.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: ظرف سه سال اخیر در مجموع پنج خودرو آتش‌نشانی پیشرفته و برخوردار از استانداردهای روز دنیا به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده در بنادر استان بوشهر، نیاز ناوگان آتش‌نشانی بنادر استان در بخش دریا و خشکی به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

کد خبر 6249178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha